woensdag 29 juli 2015

Crea Beer


Als ik met vakantie ga neem ik eigenlijk nooit hobbyspullen mee. Wel stapels boeken, want dan heb ik heerlijk tijd om te lezen. Maar nu, met dit slechte weer, wil je toch wel wat te knutselen hebben met al die regen buiten. Vandaar dat er voortaan toch een Crea Beer mee gaat. Hij heeft zijn eigen koffertje gevuld met alles wat er nodig is om beertjes te maken. Eigenlijk is dit ook een superleuk cadeautje.


Wat heb je nodig
- Een zakje met voor-gestanste beertjes en voor gestanste onderdelen van de beer (Beren mal COL1376)
- Setje bijpassend lint (JU0950)
- DMC (in de kleuren die passen bij de beertjes)
- Uitgestanste vilt bloemen
- Label stans (CR1254)
- Paper bloc Eline’s Peach & Mint (PB7047)
- Witte hobbylijm/viltlijm (Collall met de gele dop of Aleene’s)
- Kraaltjes in een potje
- Fiberfill met een prikker om te fiberfill te duwen
- Schaartje

Natuurlijk zit er aan zijn koffertje een echt label. Maar Crea Beer heeft er iets bijzonders mee gedaan: hij heeft daar de naalden in verstopt.



Stans het label uit 3 kleuren vilt. Stans enkel een berenkopje en borduur er een stiksteekje rondom. Naai snuit en oogjes vast en plak berenkopje en oortjes op het bovenste label. De naalden steek je in het middelste label. Omdat de kraaltjes een hele kleine opening hebben, gebruik ik daarvoor ook een hele dunne naald. Het stikwerk doe ik met een iets dikkere naald, wel met een hele scherpe punt.
Stapel de labels op elkaar en duw er een dubbelgevouwen touwtje door. Haal de uiteinden door de lus en knoop het label vast.
Tijdens mijn laatste vakantie hebben we overnacht in een hotel waar mini glazen potjes stonden met honing en jam. Ideaal om kleine kraaltjes in te doen. Crea Beer neemt de honing wel voor zijn rekening.
Steek een op maat gesneden stukje dessin papier in een kaartenzakje, schuif de uitgestanste delen er netjes in en plak het zakje dicht.


Crea Beer gaat volgende keer ook gezellig mee op vakantie, zijn koffer staat gepakt!



12 opmerkingen:

  1. Ach.... wat heb je dit weer onwijs leuk gemaakt Marianne!
    Inderdaad ook een super cadeautje om weg te geven.
    Het berenlabeltje aan het koffertje is ook heel lief.
    Lieve groetjes, Marleen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heb je dat weer leuk gemaakt Marianne. Inderdaad ook leuk als cadeautje te geven. Altijd handig zo'n koffertje wat al klaar staat om mee op vakantie te nemen. Je hoeft je dan niet te vervelen met het slechte weer.

    Groetjes, Astrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk! Bijna zonde om mee op vakantie te nemen. Het ziet er zo mooi uit! Ik ga nu ook even wat knutselspulletjes bij elkaar rapen voor de vakantie. 10 dagen zonder knutselen, dat kan natuurlijk niet.

    Liefs Sanne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een ontzettend leuk koffertje! Zo schattig! Echt hoe krijg je het weer verzonnen... Ook de naaldjes in de label is een super idee! Dat zijn echt van die dingen die je altijd kwijt bent (tenminste ik wel). Je hebt mij weer ontzettend verrast met dit schitterende koffertje. Je snapt wel dat ik al weer ontzettend nieuwsgierig ben naar je volgende beren creatie!

    Lieve groetjes, Mandy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een schattig koffertje en een super leuk idee..
    Groetjes van Marian.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoe verzin je het toch iedere keer weer, wat onwijs gaaf is dit geworden...
    Groetjes van Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een super leuk idee! En inderdaad erg leuk om cadeau te geven aan iemand die graag creatief bezig is. Echt heel erg leuk!!!

    Groetjes

    Rimmie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een bereleuk cadeautje!!!
    Creatieve groetjes, Gaby

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Aaaah dit is te leuk gewoon Marianne! Wat een waanzinnig leuk cadeau om te geven! Je hebt ook een heel mooi plekje gevonden voor de naalden, want ik zag geen dokterbeer in de koffer bij creabeer ;)
    Groetjes Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een gezellige berenkoffer met allemaal leuke beren spulletjes. Geweldig idee.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik heb met mijn mond open je verhaal gelezen Marianne...wat schrijf je dat op een leuke manier :-)
    Wel een slimme beer die daar zijn naalden verstopt..en handig want zo bezeer je jezelf ook niet ermee. Wel een leuk en handig pakketje om mee te nemen. Ik heb ook zo'n klein koffertje en je brengt me op een idee ;-)


    Lieve groet, Petra L

    BeantwoordenVerwijderen