woensdag 8 juli 2015

Project Beer


Nu we Project NL in onze collectie hebben, kan een Project Beer natuurlijk niet uitblijven.
Al onze kleinkinderen hebben een knuffel. We hebben 4 kleindochters, die hebben allemaal een konijn als knuffel en onze kleinzoon gaat niet slapen zonder zijn knuffelhondje Woef Woef.
Maar hun vaders hadden vroeger allemaal een beer. Daar hebben ze tot aan hun tienertijd mee geknuffeld en die hebben ze, toen ze het huis uit gingen, thuis achter gelaten. De beren wonen nu in de berenkast, bij mijn kleine verzameling Steiff beren en bijzondere poppen.


Project NL lijkt heel erg op scrappen, maar gelukkig hoef je er niet meer zoveel decoratie bij te plakken. Project NL werkt met kaartjes waar je bijvoorbeeld een foto op kunt plakken en die je dan voorziet van een bijpassende tekst. Het is veel meer een echt verslag van je leven. Toen het scrappen zo’n 10 jaar geleden echt leuk werd, zijn onze oudste kleinkinderen geboren en daarvoor heb ik volle albums met veel foto’s gemaakt. Maar nu ze groter zijn vinden ze het niet meer leuk om gefotografeerd te worden. Dus het fototoestel wordt gemeden.
En we maken tegenwoordig steeds meer foto’s met ons mobieltje.  Dat is wel weer leuk, want de vaders en moeders maken van allerlei bijzondere momenten een foto en die krijgen we dan als app toegestuurd. En die foto’s zijn geweldig leuk om te laten printen en er iets bij te schrijven, zodat de kids het later allemaal kunnen zien en teruglezen. De kleine kaartjes die je daarvoor gebruikt, zijn echt ideaal. Veel kaartjes komen in de albums voor de kleinkinderen terecht, maar deze herinnering aan de beren van mijn zonen, bewaar ik in mijn eigen album.


Wat heb je nodig:
- Beren mal (Collectable COL1376)
- Alfabetmal (Craftable CR1281)
- Project NL kaartjes (PL2503, Emoties)
- Touwtjes (JU0949)
- Papicolor zwart en kraft
- Zwarte fineliner

De foto’s heb ik gemaakt met mijn mobieltje. Ik heb een Selphy printertje van Canon (echt een superhandig ding) en daarmee print ik kleine foto’s uit. Je kunt ook naar de Hema en je mobiel met een snoer verbinden aan een computer. Als het maar werkt!
Vervolgens kijk je naar de pockets die in de hoesjes zitten en verdeel je de bijpassende  kaartjes en de foto’s. Zorg ervoor dat de kaartjes bij elkaar passen en kies een hoofdkleur voor de letters. In dit geval zwart. Dat is lekker stoer en het geeft rust.



De beren heten alle drie “beer”. Het persoonlijke verhaal dat bij iedere beer hoort heb ik geschreven op een uitgestanste beer die achter de foto zit.


Tip: wees voorzichtig als je foto lijm gebruikt. Kaartenmaaksters kennen het probleem. De lijm moet eerst flink drogen, want als je de kaart te snel in een zakje doet dan gaat het plastic heel erg kreukelen. Dus gebruik andere lijm (witte hobbylijm) of stop de kaartjes een dag later in de hoesjes.

Waarschuwing: Project NL kan verslavend zijn!!


7 opmerkingen:

  1. Heel gaaf (weer een nieuwe verslaving op komst ......).
    Groetjes Helen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat ziet er weer ontzettend leuk uit!
    Gezellig al die verschillende beren zo bij elkaar.
    Lieve groetjes, Marleen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een bere-top-project!!!
    Creatieve groetjes, Gaby

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke ideetjes heb je, neem ik lekker mee!

    BeantwoordenVerwijderen